1212

Шосткинська загальноосвітня школа     І-ІІІ ступенів  № 8

Середа, 03.06.2020, 00:08
Вітаю Вас Гість | RSS
prapor

Візитка

Меню сайту

Пошук

Форма входу

Категорії розділу
План конспект уроку [1]
Позакласні заходи [5]
Презентації [7]
Відео [4]
Хімія [0]
Фізика [0]
Інформатика [0]
Історія [0]
Українська мова [0]
Українська література [0]
Географія [0]
Біологія [1]
Інформаційна сторінка [3]
Інформаційна сторінка

Свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наші партнери
>
</a>
<a href=  
  

Наші друзі

Наше опитування
Будь-ласка, оцініть наш сайт!
Всего ответов: 250

Головна » Файли » План конспект уроку

Розробка уроків Новиченко Ю.В.
26.08.2015, 13:46

Інтер'єр фронтальний та кутовий.  Побудова інтер'єру гостинної або класної кімнати з однією точкою сходу.

Мета:  поглибити знання про закони лінійної перспективи; виробити практичні навички зображення інтер'єру з різних точок зору, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнуто­го простору; розвивати образно-просторове мислення та уяву; виховувати працьовитість у роботі, естетичний смак.

Обладнання: схеми побудови інтер'єру в різних видах перс­пективи, репродукції картин; альбом, графітовий олівець, гумка.

Тип уроку: комбінований

Терміни:

Інтер'єр (франц. interieur — внутрішній) — відносно замкне­ний, організований у функціонально-естетичному відношенні про­стір усередині будівлі. Складається з приміщення (стін, підлоги, стелі чи склепіння) та обладнання (меблів, картин, килимів, освіт­лювальних приладів тощо). Інтер'єр є синтезом різних видів мистец­тва, підпорядкованих архітектурі будівлі. Його характер змінюєть­ся відповідно до зміни архітектурного стилю.

Фронтальна перспектива – це перспектива  у якій одну із стін зображують паралельно кар­тині.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Опитування.

Які види перспективи ви знаєте?

Що таке лінійна перспектива? Повітряна?

Де застосовуються знання про перспективу?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

            Колись видатний художник і теоретик образотворчого мистецтва епохи Відродження Мікеланджело,— говорить учи­тель,— сказав: «Малюють головою, а не руками».  Це цілком вірно. Хоч технічні навички і мають важливе значення при ма­люванні, але це далеко не головне.

           До цього ми малювали предмети, які бачили (чи уявляли) у просторі, тобто дивлячись на них зовні. Усі вони, як відомо, зображуються у перспективному скороченні. Це зумовлено оптичними особливостями будови нашого ока: чим далі предмет від нас, тим його величина здається меншою.

З цим основним законом -- властивістю перспективи (зоровим зменшенням величин предметів в міру віддалення від глядача) ви вже ознайомлені під час малювання перспективи вулиці. А тепер давайте на ці самі предмети спробуємо подивитись з середини і зобразити їх такими, як їх сприймає наше око, тобто, сьогодні ми повинні навчитися правильно зображувати перспективну побудову інтер'єра (французьке слово, що означає «внутрішній»).

ІV. Оголошення теми та мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

 Інтер'єр — це оформлення внутрішнього простору будинку або окремих приміщень.

В інтер'єрі можуть бути виражені різноманітні відтінки почут­тів і настрою людини: радість, смуток, роздуми; він може бути свят­ковим або скромним, затишним або холодно-парадним. У ньому можливо показати зміни, які вносить до нашого життя дійсність. Вигляд нової квартири, лабораторії, офісу, театру, концертного за­лу буде відображати побут, смаки та захоплення нашого сучасни­ка.

Вам необхідні певні знання і навички зображення інтер'єру, то­му що дуже часто він є фоном для тематичних композицій.

Малювання інтер'єру потребує знання перспективи, уміння ко­ристуватися нею. Коли ми з вами будемо малювати класну кімнату або інший інтер'єр, ми насамперед повинні знайти місто, звідкіля краще буде видно це приміщення.

2. Робота над формуванням навичок і вмінь.  Аналіз картин визначних художників. Робота над схемами різних видів зображення інтер’єру.

 Перспектива, у якій одну із стін зображують паралельно кар­тині, називають фронтальною. Фронтальна перспектива характе­ризується простотою побудови і виразністю. Голо­вна точка сходження розташована на фронтальній стіні в місці перетину вертикальної осьової лінії картини з лінією горизонту. У такому випадку бічні стіни на малюнку будуть однакові (демонстрація репродукції картини Леонардо да Вінчі «Тай­на вечеря»).

Якщо треба побудувати зображення з більшим видом на праву половину інтер'єру, то точку сходження зсувають ліворуч від цент­ра картини   (демонстрація репродукції карти­ни П. Федотова «Сватання майора»).

Малюнок інтер'єру може бути побудований і в кутовій перс­пективі, у якій зображають дві стіни, площини яких повернуті під певним кутом до картини  Така побудова перспективи інтер'єру має дві точки сходження (демонстрація репродук­ції картини В. Сєрова «Дівчина з персиками»).

Елементи інтер'єру — двері, вікна, класну дошку тощо малю­ють на другому етапі, враховуючи при цьому їх перспективні змі­ни. Лінії вікон, дверей, шафи, стола, якщо їх продовжити, мають також зійтися в тій точці сходження, що й лінії підлоги, стелі. Про­порції їх узгоджуються з основними вимірами інтер'єру (висота, ширина, глибина).

Ті предмети, які в інтер'єрі розміщені не паралельно стінам, ма­ють для побудови свої точки сходження, що розташовані на єдиній для всього інтер'єру лінії горизонту.

VІ.    Практична діяльність учнів. Зображення класної кімнати або гостинної.

  1. На дошці пояснюється поступово побудова фронтальної перспективи кімнати з розміщенням у ній меблів. Учні послідовно за вчителем виконують побудову інтер'єру у своїх альбомах.

З цим основним законом -- властивістю перспективи (зоровим зменшенням величин предметів в міру віддалення від глядача) ви вже ознайомлені під час малювання з натури, за уявою та при тематичному малюванні. А тепер давайте на ці самі предмети спробуємо подивитись з середини і зобразити їх такими, як їх сприймає наше око, тобто, сьогодні ми повинні навчитися правильно зображувати перспективну побудову інтер'єра (французьке слово, що означає «внутрішній»).

Спочатку спробуємо схематично зобразити конструктивну будову інтер'єра нашої класної кімнати, в основі  якої є форма прямокутного паралелепіпеда.

Вчитель виконує на дошці схематичне зображення перспективної побудови інтер'єра, на якому дальня стіна уявно знаходиться у фронтальному положенні, а той, хто рисує, біля середини задньої стінки. Перш за все намічається від руки рамка, яка уявно обмежує видимий замкнений простір. Лінії горизонту проходить точно по середині зображення.

На лінії горизонту легким дотиком олівця зображується у певних пропорціях фронтальна стіна. Усі паралельні між собою лінії підлоги, стелі, вікон, дверей (перпендикулярні до картинної площини), повинні йти у напрямку до точки сходження, яка знаходиться в центрі на лінії горизонту. Уявне продовження їх позначається пунктирною лінією.

У такій же послідовності виконується зображення, на якому лінія горизонту уявно зміщена нижче середини, а точка зору знаходиться посередині, потім зображення, на якому лінія горизонту зміщена вверх і точка зору знаходиться зліва, останнім виконується зображення, на якому лінія горизонту і точка зору того, хто рисує, уявно знаходиться справа майже біля самої правої стіни.

Алгоритм виконання фронтального зображення інтер'єру:

  1. Визначити лінію горизонту на картинній площині.
  2. Визначити головну точку сходження, яка розташована на фрон­тальній стіні посередині лінії горизонту.
  3. У центрі на лінії горизонту зображується у певних пропорціях фронтальна стіна.
  4. Паралельні між собою лінії підлоги, стелі (перпендикулярні до картинної площини) йдуть до точки сходження на лінію гори­зонту.
  5. Усі паралельні між собою лінії вікон, дверей (перпендикулярні до картинної площини) йдуть до точки сходження на лінії гори­зонту.
  6. Усі горизонтальні та вертикальні лінії, паралельні щодо кар­тинної площини, свого напрямку не змінюють.
  7.      Меблі, що знаходяться в інтер'єрі, найкраще починати зображувати з нижньої основи, спочатку намічаючи усі ребра великої форми, щоб вони вписувались в інтер'єр і не «плавали» в просторі.
  1. Перегляд відеоролика побудова фронтального інтер'єру кімнати з поясненням вчителя.
  2. Бесіда. Учні розказують етапи побудови фронтального інтер'єру.
  3. Самостійна образотворча діяльність учнів. Вчитель на дошці виконує малюнок, а учні послідовно за вчителем виконують побудову інтер'єру у своїх альбомах.

VII.   Закріплення вивченого матеріалу

Продовжити речення

Інтер'єр – це…

Фронтальний інтер'єр - ….

Лінія горизонту – це….

Точка сходу - ….

  1. ІІI. Підсумок уроку. Аналіз учнівських робіт учнів. Оцінювання робіт.

Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в ро­ботах учнів; дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяль­ність учнів на уроці.

IV. Домашнє завдання

 Проаналізувати інтер’єр своєї кімнати. Спостерігати перспективу меблів. 

Відео до уроку: https://youtu.be/y1-OA7Bu3hA 

 

Архітектура. Архітектурні стилі. Види архітектурних споруд.

 Сім чудес світу

Мета: Ознайомити з поняттям «архітектурний стиль»; навчити виділяти ознаки, що характеризують той чи інший стилі; дати загальне уявлення про основні європейські стилі; учити сприймати архітектурну споруду як єдність зовнішнього та внутрішнього; познайомити учнів з архітектурними чудесами світу; виховувати естетичні смаки учнів.

Обладнання: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; навчальні плакати і фотографії різних стилів архітектурних споруд; презентація, відеофільм.

  1. Симетрія – розміщення частин предмету у просторі, коли одна половина є дзеркальним відображенням іншої.
  2. Асиметрія  - порушення симетрії.
  3. Архітектурний стиль – це характерні для кожного часу прийоми побудови планів, об’ємних композицій, використання будівельних матеріалів і конструкцій, типових архітектурних форм й способів  синтезу архітектури з іншими видами мистецтва.
  4. План – виконане в певному масштабі графічне зображення горизонтальної проекції будинків або комплексу будинків.
  5. Фасад – зовнішній вигляд, зовнішня поверхня лицьового боку будівлі.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Евристична бесіда.

  • Які види мистецтва належать до об’ємно-просторових?
  • Яка роль відводиться архітектурі в житті людини?
  • Які архітектурні споруди вам подобаються найбільше?
  • Що ми розуміємо, коли говоримо, що «архітектура споруди недостатньо виразна, або навпаки, «дуже виразна й красива»?
  • Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?

Продовжте речення

 Архітектура – це вид образотворчого мистецтва …

За визначенням давньоримського архітектора Вітрувія архітектура базується на трьох «китах»…  (міцність, корисність, краса).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

. Архітектура – один з основних і найдавніших видів мистецтва, галузь людської діяльності, яка виникла на ранніх стадіях розвитку суспільства. Кожна епоха ставила перед архітектурою нові завдання, які визначалися структурою суспільства певного часу, його виробничою основою, географічними умовами, системою релігійних уявлень та іншими чинниками. Тому існує поняття, що допомагає розібратися у різноманітті архітектури і визначити відмінні риси будівель різних епох. Це поняття – архітектурний стиль.

ІV. Оголошення теми уроку.

V. Викладення нового навчального матеріалу 

Розповідь учителя з елементами бесіди.

В мистецтві архітектури виділяють три основні  види:

  • об’ємних споруд (житлові, громадські та промислові будівлі);
  • ландшафтна (пов’язані із створенням садово-паркового комплексу);
  • містобудівництво (планування нових міст, а також реставрація та оновлення старих районів).

 Твори архітектурного мистецтва вражають своєю красою, викликають сильні емоції. Перш за все — це культові споруди. Люди здавна приділяли особливу увагу тим місцям, де вони могли б звернутися до богів. У різних релігіях склалися різні традиції будівництва культових споруду але всі церкви, монастирі, храми, мечеті, синагоги об'єднує те, що вони налаштовують людину на піднесений лад, змушують звернутися до своїх почуттів, замислитися.

Громадські споруди призначені для загального користування. Це — музеї, театри, інститути, школи, магазини...

Заводи, фабрики, складські приміщення, гаражі — це промислові споруди.

Особливості створення житлових будинків залежать, у першу чергу, від національних традицій і повинні відповідати потребам тих, хто в них мешкає. Людям у них має бути зручно і комфортно.

 Архітектурний стиль — сукупність основних рис та ознак архітектури певного історичного часу і місця, яка проявляється у функціональних, конструктивних, мистецьких особливостях будов.

 Романський стиль

Романський стиль  панував у західноєвропейському мистецтві Х-XIII століть. Назва стилю походить від латинського слова romanus – римський. Романські споруди відрізнялися монументальністю конструкцій, широким застосуванням напівкруглих арок і склепінь, які спираються  на колони. Основними будівлями романського періоду стали храм-фортеця та замок-фортеця, для яких характерними є лаконічні геометричні форми, товсті стіни, маленькі вікна. Архітектуру романського стилю називають «духовністю, втіленою в камінні».

Демонстрація об’єктів архітектури романського стилю.

  • Назвіть характерні риси романського стилю в архітектурі названих споруд.

 Готичний стиль.

Слово «готичний» походить від італійського gotiсo – «незвичний». Готичне мистецтво було культовим за призначенням та релігійним за тематикою. Воно зверталось до вищих божественних сил, вічності й християнського світогляду. Готичний стиль відобразився переважно в архітектурі храмів, соборів, церков. Також у той час набуло популярності будівництво – міські ратуші, ринки, розкішні замки знаті. Для готики характерні арки із загостреним верхом, вузькі та високі башти й колони, багато оздоблені фасади з різними деталями та багатоколірні вітражні стрілчасті вікна.

Демонстрація об’єктів архітектури готичного стилю.

  • Визначте характерні особливості, притаманні архітектурі готичного стилю.

 Класицизм.

Назва цього художнього стилю походить від французького слова classicisme і перекладається як «зразковий». Епоха класицизму  тривала до початку 19 століття. «Батьківщиною» цього стилю вважають Францію. Головною рисою класичної архітектури було наслідування форм античного зодчества як еталону гармонії, простоти, вишуканості, логічної ясності й монументальності. Будівлям класицизму властива регулярність планування й чіткість об’ємних форм. Основою архітектурної мови став ордер, подібний за пропорціями до  античності. Також набули популярності симетрично-осьові композиції, рельєфи, колони, портики, статуї.

Перегляд ілюстрацій із зображенням об’єктів епохи класицизму.

  • Які характерні ознаки має стиль класицизм в побачених спорудах?

  Бароко.

Цей художній стиль зародився в Італії і поширився країнами Європи після епохи Ренесансу. Бароко в перекладі з італійської означає «чудернацький». Великого значення в цей час набули церемоніали, етикет, ушляхетнення образу життя й зовнішнього вигляду людини. Основні риси стилю бароко – парадність, пишність, динамічність. Архітектура бароко відрізняється просторовим розмахом, плавністю й складним поєднанням криволінійних форм, злиттям об’ємів у динамічну масу, багату на скульптурний декор. Часто зустрічаються розгорнуті колонади, пілястри. Куполи набувають складних форм, стають багатоярусними. Характерні деталі бароко – теламот (атлант), каріатида, маскарон.
          Демонстрація об’єктів архітектури стилю бароко.

  • Які характерні ознаки має стиль бароко в продемонстрованих спорудах?

 Рококо

Рококо (фр. rococo, від фр. Rocaille - декоративна раковина, черепашка, рокайль) –стиль у мистецтві, який виник у Франції в першій половині XVIII сторіччя. Для рококо типові невеликі кімнати з закругленими кутами або ж овальні в плані. У творах цієї архітектури прямі лінії і плоскі поверхні майже зникають або, принаймні, замасковуються фігурною обробкою. Архітектори рококо намагалися згладити кут між стіною і стелею за допомогою падуги - плавного напівкруглого переходу, який декорувався тонким орнаментальним рельєфом. Стиль рококо створений для жінки й пристосований до її мінливих смаків і примх. Майже головним словом доби рококо було слово «примха» (каприз). У мистецтві визначається легкими, нервовими, ніжними та химерними формами («грайливе» рококо). Він виявився насамперед у розплануванні і декорації інтер'єру (палаців, церков, костьолів).

  Неоготика або Псевдоготика 

Неоготика або Псевдоготика — (тобто нова або ж псевдо готика) — напрямок в архітектурі, що сполучає елементи готики з ясними композиціями, що йдуть від класицизму. Частка «нео» - вказівка, що стиль виник на новому етапі розвитку архітектури кінця 18-середини 19 ст. і є складовою частиною так званих історичних стилів.

  Модерн.

Поняття «модернізм» (від фр. moderne – новітній, сучасний) – це сукупність течій у мистецтві, які характеризуються відмовою від традицій класичного мистецтва, прагненням до пошуку нових, нетрадиційних форм.

В архітектурі модернізм характеризується відмовою від традиційних деталей у зовнішньому вигляді будівель, наданням великого значення новим формам, матеріалам і конструкціям.  Саме в цей час виникло поняття «призма зі скла та бетону». Головним в архітектурі модернізму є акцент на зручність і практичність. А окрасою будівлі часто виступають сам матеріал та незвичайна конструкція.

Демонстрація об’єктів архітектури модернізму.

  • Визначте характерні ознаки споруд в стилі модерн.

  Наступний стиль, який ми розглянемо це – античний стиль. Термін «античний» було введено італійськими гуманістами в епоху Відродження для визначення греко-римської культури. До античного стилю належать архітектурні пам'ятки  Сіми чудес світу.

 Демонстрація відеофільму «Сім чудес світу. Сім нових чудес світу» з поясненням вчителя.

Сім чудес світу

  1. Єгипетські піраміди

Ці піраміди, що здіймаються над гарячими пісками Лівійської пустелі та простягаються на десятки кілометрів, розташовані неподалік від сучасного Каїра. Археологи нарахували 80 пірамід, не всі вони збереглися до нашого часу. Найграндіозніша – піраміда Хеопса – здіймається на 137 метрів. Вчені досі не можуть збагнути, як стародавнім людям вдалося звести такі величезні споруди та ще й надати їм правильної форми.

  1. Висячі сади Семіраміди

За 90 км від Багдада знаходяться руїни Вавилона – великого стародавнього міста. У Вавилоні було багато дивних споруд, але найбільше вражали висячі сади царського палацу, за легендою побудовані Семірамідою, царицею Ассирії. В садах росли рідкісні дерева та найгарніші квіти. Висячі сади були зруйновані повінню.

  1. Статуя  Зевса в Олімпії

Древньогрецьке місто Олімпія було осередком культу верховного бога Зевса. У 7- 6 століттях до н.е тут було зведено безліч архітектурних шедеврів, з-поміж яких і величезна статуя Зевса. Автор творіння – відомий скульптор – Фідій. Величезний Зевс сидів на троні, зробленому із золота, слонової кістки та коштовних каменів. Статуя була перевезена до Константинополя, де згоріла під час пожежі 426 року.

  1. Храм Артеміди в Ефесі

У 12 столітті до н.е. місто Ефес (Мала Азія) досягло небувалого розквіту. Городяни вирішили побудувати храм на честь його покровительки – Артеміди – богині родючості, полювання, мисливства, хоронительки цноти й породіль. Будівництво храму тривало 120 років. Споруда сильно постраждала від пожежі, була розграбована та зрештою поглинена болотистим ґрунтом.

  1. Галікарнаський мавзолей

Це одна з найвеличніших пам'яток архітектури Стародавньої Греції. Гробниця  розташована в Малій Азії, в столиці Карійської держави – Галікарнасі. Її висота – 50 м, а площа – 5000 кв. метрів. Мавзолей був споруджений в IV столітті до н.е. царицею Артемісією на честь царя Мавсола – дуже заможного, але жорстокого правителя. Мавзолей простояв 19 століть.

  1. Колос Родоський

Велична статуя бога сонця – Геліоса – була споруджена 292 року до н.е. на о. Родос, що в Середземному морі.  Її побудували місцеві жителі в пам'ять про успішну оборону острова від нападу полководця Деметрія та його військ.  На семиметровому пагорбі здіймалася статуя юнака заввишки 36  метрів.  Скульптура  не  простояла й півстоліття, бо була зруйнована землетрусом.

Сім нових чудес світу

  1. Великий китайський мур

Збудований з метою захисту Китайської імперії проти вторгнень ворогів. Найстаріша частина муру була збудована ще в сьомому столітті до н. е. Довжина 8 851,8 км.

  1. Місто Петра

Три з половиною години їзди від столиці Йорданії Аммана і ви опиняєтеся в зовсім іншому вимірі. Таке враження, що автомобіль чи автобус, на якому ви добиралися до міста Петра, переніс вас не на кілька сотень кілометрів на південь, а на тисячі років у минуле. Це місто було засноване понад 4 тисячі років тому набатейцями. Спочатку це були лише кілька печер, але дуже швидко Петра почала розростатися. Набатейці, які славляться працьовитістю і любов'ю до краси, видовбували в скелях грандіозні за розміром будівлі. У результаті за дуже короткий час місто перетворилося на одне з найбільших і процвітаючих у своєму регіоні.

  1. Статуя Христа в Ріо -де-жанейро

Гігантська статуя Ісуса Христа дивиться на Ріо-де-Жанейро (Бразилія) з небувалою висоти. Статуя широко простягнула руки, наче обіймаючи і оберігаючи місто. На сьогоднішній день цей монумент, мабуть, головна визначна пам'ятка Бразилії. 
Ріо-де-Жанейро прекрасний.

  1. Місто Чичен Іца

Давня цивілізація майя залишила багато місць із цікавою архітектурою серед яких священне місто народу Іца . Чичен-Іца, що у перекладі з мови місцевих племен - «гирло колодязя племені Іца», політичний і культурний центр майя на півночі півострова Юкатан (Мексика), чудовий еко-археологічний парк, райське місце із безліччю храмів і великою кількістю найдавніших реліквій. Головна піраміда давнього міста Чічен-Іца, руїни якого збереглися й донині - «Храм Кекулькана» - «дев’яти поверхова» піраміда, висотою в 24 метри, має 4 широкі сходові марші по 91 сходинці на кожній зі сторін. Разом із верхнім майданчиком у сумі це дає 365 — число днів у році. Ціково, що лише у дні весняного і осіннього рівнодення (20 березня і 21 вересня) приблизно о 03:00 дня сонячні промені падають на парадні сходи піраміди так, що світло і тінь від перил утворюють зображення семи рівнобедрених трикутників, що сплітаються у химерний візерунок, який нагадує змію довжиною 37 метрів!

  1. Колізей
  2.   чи раніша назва Амфітеатр Флавіїв — найбільший амфітеатр Стародавнього Риму, символ імператорської могутності. Розташований у Римі. Вміщав близько 50000 глядачів.
  3. Тадж Махал

Та́дж-Маха́л — монумент, розташований за два кілометри від міста Агра (Індія), на березі річки Джамна. Збудований імператором Шах Джахан Мугалом як мавзолей для своєї персидської дружини Мумтаз-Махал. Висота Тадж-Махалу з маківкою досягає 74 м. В його основі лежить квадратна платформа зі сторонами понад 95 м. По кутах мавзолея розташовані чотири мінарети.

Стіни викладені полірованим мармуром, зовні в деяких місцях доповнені червоним піщаником. У вікнах та арках — ажурні решітки. Склепінчасті переходи розписані сурами із Корану арабськими літерами.

Більшість дослідників вважають, що Тадж-Махал побудовано з матеріалів, які привозилися з усієї Індії і Азії. Для транспортування будівельних матеріалів використовували понад 1000 слонів. Білий мармур привозили з Раджастануяшму з Педжабунефрит і гірський кришталь з Китаю. Бірюзу завозили з тібету, лазур з афганістану, сапфіри з Шрі Ланки , сердолік з Аравії.

У будівництві брало участь до 20 000 робітників. Ім'я архітектора невідоме, але поширена думка, що в розробці проекту брали участь найкращі архітектори Індії та інших країн Сходу на чолі з агрським архітектором Устад-Ісою. Не виключено, що одним з авторів був сам Шах Джахан, який мав високий художній смак.

  1. Мачу Пікчу

Перу — священна країна на території Латинської Америки. Щоб дістатися в серце стародавньої цивілізації, треба піднятися на гірське плато в Андах, на висоту 2353 м над рівнем моря. Мачу-Пікчу називають шляхом у небеса. Воно розташоване на краю прірви. Мачу-Пікчу, побудоване в 1460 році, ховається за скелями і густими джунглями, надійно вкрите від очей. Оскільки в Андах часті землетруси, будівництво міста в цій місцевості є зовсім незвичним. Інки недовго прожили в Мачу-Пікчу, менше ста років, хоча будували його на віки. У 1911 році царство інків вперше виявили дослідники. 

Наша подорож відбулася. Ми мандрували в часі по різним державам світу.

  • Назвіть архітектурні споруди, які вам найбільше сподобалися та запам'ятались, до, якого стилю архітектури вони належать.
  • І. Практична робота

Виконати малюнок архітектурної споруди Сіми чудес світу або архітектурну споруду за власним задумом.

  1. ІІ. Закріплення нових знань

Метод «Мікрофон»

  • Що таке архітектура?
  • Назвіть відомі вам приклади архітектурних споруд?
  • Чи сподобався урок?
  • Що запам'яталося?

VІІІ. Підсумок уроку

Аналіз виконаних робіт, оцінювання робіт, виставка-огляд робіт.

IX. Домашнє завдання

Проаналізувати архітектурні споруди свого міста.

Відео до уроку: https://youtu.be/VUHuRduTLQ8

 

Види монументально мистецтва (мозаїка, фреска, вітраж).

Вітраж за уявою. Розпис на склі

Мета: Продовжити ознайомлювати учнів із живописом як видом образотворчого мистецтва, з монументальним живописом і його видами; ознайомлювати з історією виникнення та розвитку вітража та мозаїки;

познайомити з технікою виконання вітража; надавати  навички створення віражної композиції; засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу;  удосконалювати навички і вміння в оволодінні роботою художніми матеріалами; розвивати творче мислення, уміння аналізувати; активізувати спостережливість, фантазію, сенсорні вміння й навички; розвивати охайність; стимулювати розвиток допитливості, уяви;  виховувати любов і цікавість до творів світового мистецтва.

Тип уроку:  комбінований

Техніка виконання:  розпис на склі.

Обладнання:   для учнів – альбом, серветка, фломастери; акварельні та гуашеві фарби, маркери, ескізи вітражів.

для вчителя – репродукції зі зразками видів монументального мистецтва; проектор, презентація Роwer Point.

Терміни:

  1. Монументальне мистецтво -  це живописне зображення на внутрішніх або зовнішніх поверхнях архітектурних споруд
  2. Мозаїка - це картини, які роблять зі шматочків різнокольорових твердих матеріалів (смальти, природного кольорового каміння, кераміки, скла) добре підігнаних одне до одного та закріплених цементом або спеціальною мастикою на стіні.
  3. Вітраж - це сюжетна або орнаментальна композиція, виконана з шматочків прозорого кольорового скла, яку скріплювали свинцевим обрамленням.
  4. Фреска –( у перекладі з італійської мови означає «свіжий», «сирий») наноситься на сиру штукатурку за короткий проміжок часу, коли розчин ще не затвердів і добре всотує фарбу.
  5. Панно - розпис на стінні.
  6. Плафон - розпис  на стелі.

                                                ХІД УРОКУ

І. Організаційний  момент

Привітання до гостей, привітання дітям.

Я хочу почати наш урок словами німецького драматурга Бертольта Брехта: «Всьому потрібно вчитися. Мистецтво -   не виняток». І ми з вами вчимося, набуваємо навички в  оволодінні новими техніками.

ІІ Актуалізація опорних знань  

Запитання до учнів:

  • Що таке живопис? (Вид обр. мистецтва)
  • Назвіть головний виражальний засіб живопису. (колір)
  • Які жанри живопису ви знаєте? (Пейзаж, натюрморт, портрет, анімалістичний, марина)
  • Якими матеріалами та інструментами виконуються живописні роботи?
  • Які види живопису ви знаєте? 
  • Що таке станковий живопис?
  • Що таке декоративний живопис?
  • Що таке монументальний живопис?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності   

 Отже, живопис – це один з видів образотворчого мистецтва, твори якого виконуються за допомогою фарб на пласкій поверхні (папір, картон, тканина, метал, дерево, скло, штукатурка тощо).

За практичним призначенням живопис поділяється на станковий, монументальний, декоративний, театрально-декораційний.

Монументальний живопис - це живописне зображення на внутрішніх або зовнішніх поверхнях архітектурних споруд. Зміст і образне вирішення композиції може бути самостійним, але вони не мають суперечити архітектурному стилеві споруди або інтер’єру, де знаходяться.

Монументальний живопис буває кількох видів: мозаїка, фреска, вітражі. В деякий джерелах сюди відносять ще й панно ( Декоративний малярський або скульптурний твір, призначений для оздоблення стіни чи стелі.)

Вчитель   демонструє репродукції  із зразками монументального живопису.

 Фреска ( у перекладі з італійської мови означає «свіжий», «сирий») наноситься на сиру штукатурку за короткий проміжок часу, коли розчин ще не затвердів і добре всотує фарбу. Розпис, який виконується на стіні, називається панно, на стелі — плафон.

 Мозаїка – це картини, які роблять зі шматочків різнокольорових твердих матеріалів (смальти, природного кольорового каміння, кераміки, скла) добре підігнаних одне до одного та закріплених цементом або спеціальною мастикою на стіні.

ІV.   Повідомлення теми уроку

Монументальний живопис зустрічається всюди: на стінах будинків, станціях метрополітену, в інтер’єрах громадських споруд, театральних фойє, спортивних комплексах. Над створенням цих шедеврів працюють художники-монументалісти. Сьогодні ж ми зупинимося на такому виді монументального живопису як вітраж. І, можливо, практичне завдання, яке ви будете виконувати на уроці, знайде своє застосування в оформленні інтер’єру вашої кімнати чи квартири.

  Вітраж – це сюжетна або орнаментальна композиція, виконана з шматочків прозорого кольорового скла, яку скріплювали свинцевим обрамленням.

V. Вивчення нового матеріалу.

1.     Історичний огляд вітражного мистецтва

Історія виникнення вітража губиться в сивій давнині. Археологічні дослідження свідчать, що спроби виготовлення вітражного скла робилися в стародавньому Вавилоні, Єгипті, Греції і Римі. Історія появи вітража в тому сенсі, який ми надаємо цьому слову сьогодні, пов'язана, перш за все, з поширенням християнства. Вважається, що вперше повноцінні вітражні вікна були створені у Візантії при будівництві храму св. Софії Константинопольської в VI столітті.

Вітражне мистецтво тієї епохи обмежувалося використанням шматочків скла різної форми і діаметра, вмуровані в прорізи на дошці, якою забудовувався віконний отвір.

Однак саме в європейському храмовому зодчестві в XI столітті раннє мистецтво вітражу досягло небувалих досі висот. В 1100 році німецький монах Феофіл у своєму трактаті описав технологію створення вітражів, яка до цих пір застосовується в вітражному мистецтві як класична. Класичний вітраж формувався із сотень шматочків кольорового скла, з'єднаних між собою Н - подібними свинцевими обрамленнями  (палітурками), які потім запаювали на стиках.

Значними пам'ятниками вітражного мистецтва середніх століть є у Франції – Нотр-Дамм в Парижі , собори в Бурже, Шартре, Сансе, Ам'єні, м. Пуатьє, в Німеччині –  у Кельні, Ульмі і пр.

В епоху Відродження країною, де історія розвитку вітража досягла найвищого розквіту, стала Італія.

Історія вітража XV-XVI століть відзначена величезною різноманітністю технік, образотворчих засобів, прийомів. Прийшовши з Італії, вітраж ренесансного типу незабаром поширився по всій Європі. Найбільші центри виникли в Англії, Нідерландах, Бельгії та ін.

Чудовими пам'ятками вітражного мистецтва Відродження є Міланський і  Брюссельський собори(Бельгія), собор св. Етьєна в м. Бове (Франція), церква св. Іоанна в м. Гоуда (Нідерланди)та інші.

XVI-XVII століття - епоха, коли історія розвитку вітража починає хилитися до занепаду. Техніка набору з шматочків кольорового скла поступово повністю витісняється розписом скла, в тому числі і непрозорими емалями.

Вітражне мистецтво переживає повний занепад, що тривав аж до початку XIX століття.

Якшо повернутись до появи вітражу в Україні, то згадки про нього є ще з часів Київської Русі. Згадування про це є церка Холма, Галичина. Взагалі перші згадки про виготовлення віконного скла датується 1565 роком.

 Новий поштовх у розвитку сучасного вітражного ремесла був завдяки Луїсу КомфортуТіффані, який удосконалив виготовлення вітражу. Він запропонував використання свинцевої спайки, замінивши використання профіля. З того часу вітражі дуже часто використовуються, практично у кожному підїзді, на сходовій клітці, ми може споглядати на ось цю красу і зараз.

  1. Технологія виконання вітражу

Перегляд відеороліку

    Технологічна частина виконання вітражу включає підготовку картону у двох варіантах, закупка на визначення кольорових можливостей різного скла, нарізка і шліфування скла, розписування, випалювання, спаювання та монтування.

Фізкультхвилинка

VІ. Практична робота

Завдання для 1групи

*    1 Група створює вітраж з зображенням флори (рослинний світ).

Завдання для 2 групи

*    2 Група створює вітраж з зображенням фауни (тваринний світ)

Завдання для 3 групи

*  3 Група створює вітраж з зображенням предметів побуту.

Правила техніки безпеки користуванням склом

Етапи виконання роботи

  1. Зробити на звичайному папері ескіз майбутнього зображення;
  2. Ескіз виконати олівцем;
  3. Створити кольорове зображення ескізу;
  4. Накласти скло на ескіз та навести лінії чорним фломастером або маркером.
  5. Почати роботу в кольорі від світлого до темного.

 Відеоролік «Вітражі»

VІІ. Рефлексія

 Завдання: «Поясни зв’язок».

У формі квітки подані слова. У центрі слово - живопис, а навколо - слова, які відносяться до живопису. Потрібно пояснити зв’язок цих слів з живописом.

Дітям пропонується поділитися враженням від уроку.

VІІІ. Підсумок уроку. Аналіз учнівських робіт  

Виставка-огляд робіт. Діти аналізують роботи, висловлюють свої думки та враження стосовно робіт. Оцінювання робіт 

IX. Домашнє завдання

Доопрацювати роботу. Віднайти у місті види монументального живопису.

Відео до уроку: https://youtu.be/M1iKgXAvyk4 , https://youtu.be/10TspY7LVjY

Презентація до уроку: http://www.slideshare.net/juliananovichenko/ss-56027312

Категорія: План конспект уроку | Додав: АН
Переглядів: 4754 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник

Книга пам'яті

Ми на Фейсбуці!

Стоп Насильству!

З метою попередження дитячого насильства, запобігання торгівлі людьми, захисту прав і інтересів дитини доводимо інформацію про функціонування Національних «гарячих ліній»

Національна дитяча «гаряча» лінія, що працює за безкоштовним номером

0-800-500-225 (зі стаціонарного телефону)

та безкоштовним коротким номером

116-111 (з мобільних). Лінія працює у робочі дні з 12.00 до 20.00. у суботу – з 12.00 до 16.00

 

Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації

0-800-500-335  (зі стаціонарного номеру)

 

та номером

116-123 (безкоштовно з мобільного)

 


Потрібна допомога?

Служба у справах дітей Шосткинської міської ради

2-12-82 (начальник служби Гришкова Ольга Петрівна)

 

Центр соціальних служб для сім´ї, дітей та молоді

4-03-03

 

Центр медико-соціальної допомоги дітям та молоді "КлінікА, дружня до молоді"

7-26-40  ( завідуюча Храмченко Олена Анатоліївна)

 

Керівник психологічної служби УО ШМР

4-62-73 (Ходькова Любов Іванівна)

 

Підрозділ превентивної діяльності ювенальної превенції

Шосткинського ВП ГУ НП України в Сумській області

Адреса: м.Шостка, вул.Свободи, 67-а, каб.35

Робочий телефон: (05449) 4-78-02

 

Старший інспектор підрозділу превентивної діяльності ювенальної превенції

Шосткинського МВ УМВС України в Сумській області

майор поліції  Ліфіренко Дмитро Михайлович

М.т. 066-213-66-39

 

Старший інспектор підрозділу превентивної діяльності ювенальної превенції

Шосткинського МВ УМВС України в Сумській області

капітан поліції  Волк Яна Олегівна

М.т. 095-915-76-41

Новини освіти

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Погода

Архів записів

Copyright MyCorp © 2020 Конструктор сайтів - uCoz